top of page

Seznam. Najlepši, najbolj težko pričakovan

Poletje vonjam v zraku, čeprav so temperature danes za razliko od prejšnjih dni nizke, prenizke. A ni mi mar, tudi za žgoče sonce bo še čas. Ko zavonjam poletje v zraku, se počasi začne sestavljati moj najlepši seznam. Da, seznami me še vedno pomirjajo, nič se ni spremenilo od tistega poletja, ko je bil prav na tej strani objavljen prvi ... Prvi od (upam da) mnogih.

Letos bodo v kovčku na kratkem, prekratkem morskem odklopu (prej in potem pa tudi na domači nočni omarici) z mano sledeči sopotniki:

Jo Nesbo - Macbeth (Nesbova priredba Shakespearove tragedije. Avtor mi je izvod pred časom tudi lastnoročno podpisal, zato Macbeth odtlej roma z mano vsepovsod. VSEPOVSOD! Težko se je upirati želji, da bi kriminalko takoj odprla, a trdna bom in jeklenega duha - odšla bo z mano na sanjski morski oddih, prisežem. Ker Nesbo je pač - Nesbo.)

Drago Jančar - In ljubezen tudi (ljubica s knjižnega sejma. Jančarjev To noč sem jo videl je po mojem mnenju najboljši slovenski roman vseh časov in če mu bo In ljubezen tudi zgolj približek, vem, da ne bom razočarana. Jančar nikoli ne razočara. Kdo ve, morda se bo že čez nekaj ur okitil z novim Kresnikom.)

Ashley Jackson - Churchill (biografija britanskega politika, ki na eni strani zbuja strahospoštovanje, na drugi žanje tudi kritike. Ampak mar ni tako z vsemi, ki so pisali zgodovino? Gospod Churchill - tudi novinar, zgodovinar, slikar in pisatelj, nagrajen z Nobelovo nagrado, bo letos moj sopotnik. Morda bom z njim na plaži žela manj zgroženih pogledov kot pred leti z biografijo Adolfa Hitlerja.)

Laurent Seksik - Zadnji dnevi Stefana Zweiga (v Bukli so zapisali, da gre za biografski roman francoskega pisatelja in zdravnika Laurenta Seksika o zadnjih dnevih pisatelja Stefana Zweiga, enega od stebrov takratne evropske kulture. Tragedija nekega moža, tragedija nekega para in tragedija nekega stoletja - opis, ki me je zmamil, da je knjigo nujno treba vzeti v roke.)

E. Lockhart - Bili smo lažnivci (že zdavnaj me je izučilo, da opisom in namigom ne smem delati krivice oziroma jih jemati za suho zlato. In ko sem tokrat prebrala, da gre za mladinski roman, niti pomislila nisem, da ne spada na moj najlepši seznam. Zasebni otok, skupina štirih prijateljev – lažnivcev – katerih prijateljstvo postane uničevalno. Pa resnična ljubezen in revolucija, nesreča in ogromno laži. Morda pa se vrnem v čase, ko sem požirala Pet prijateljev, kdo ve. Škodilo mi ne bi.)

Michael Wolff - Ogenj in bes (možno, da bo le izguba časa to branje. Svetovna uspešnica o prvem letu predsedovanja Donalda Trumpa in o odnosih v zakulisju Bele hiše je čisto lahko napol izmišljotina. Morda. Morda pa tudi ne.)

Shari Lapena - Par iz sosednje hiše (ker ni morskega oddiha brez dobre kriminalke. Ker sem Agatho že vso »požrla«" in še enkrat - ker preprosto NI in ne sme biti dobrega morskega oddiha brez dobre kriminalke. Zgoraj navedeni Jo Nesbo je izvzet iz vseh opisov, naštevanj, predlogov. Ker je pač - Nesbo, kot rečeno.)

Zahar Prilepin - Samostan (še en letošnji knjižni nakup, ki čaka na dolge poletne večere. Po mnenju mnogih najboljši ruski roman po letu 2000 prinaša zgodbo o prvem sovjetskem taborišču, postavljenem v samostan na otočju Solovki. Ker mi je všeč vse, kar samo diši po Rusiji - in nič bolj ne diši po Rusiji kot njihovi gulagi.)

Veronica Henry - Dolgi konec tedna (menda naj bi bil to ženski roman. Prav. Pričakujem izjemen zaplet na britanskem podeželju in če ne bo srečnega konca, se bom pritožila avtorici. Nekaj plažnega čtiva v potovalni torbi vsekakor mora biti, ker zna biti Churchill mestoma utrudljiv.)

Vse to bo letos v moji potovalni torbi. Ker je življenje nas, knjižnih moljev, nepredvidljivo (aha), bom za vsak primer pustila nekaj prostora tudi za morebitne slepe potnike.


Najnovejše
Starejše objave
bottom of page